HOME PHOTOTHERAPY FOR RENTAL

FOTOTERAPI DI RUMAH

Assalammualaikum and good morning semua...
rasanya dah lama tak berceloteh panjang dalam blog ni. Harini ada masa lapang sikit boleh la saya share sikit ilmu pasal jaundis.

Jaundis ataupun dipanggil demam kuning ni mmg biasa terjadi pada baby. Almost 70% of term baby will get jaundis. Ianya boleh jadi disebabkan proses normal fisiologi ataupun disebabkan penyakit hati seperti biliary atresia.

Bila TSB tu dah 50 mmol/L, baru la kuning akan kelihatan pada muka dan kulit. Apa yang bahayanya jaundis ni?

Jaundis ni boleh melintasi saluran darah pada otak dan termendap kat situ. Kesudahannya akan menyebabkan kernicterus. Selain itu ianya boleh menyebabkan kecacatan pendengran. bahaya kan.. 
terapi fototerapi diberi untuk menukarkan particle bilirubin ni kepada sesuatu yang lebih larut. Jadi ianya akan terkumuh melalui air kencing dan najis. Sbb tu penting untuk mengekakaalkan penyusuan baby so baby akan kerap kencing dan juga popo.

Kadang kadang memang rasa x larat untuk pergi balik ke hospital untuk ambil rawatan lampu ni.
Tapi sekarang dengan ada servis macamni, kenapa tidak kan. Kami terdiri daripada staff medical dan team kami juga ada doktor. bukan sebarang sebarang ye..Set lampu kami sama dengan set hospital. Setting juga sama.

Sewa lampu fototerapi dirumah lebih mudah dan privasi. Team  kami akan datang hantar dan pasang, Malah kami akan ajar cara penggunaan.

Sewa lampu fototerapi di rumah

LEBIH MUDAH
LEBIH PRIVASI

Comments

Popular posts from this blog

KENALI WARNA NAJIS BABY

TSB/BACAAN KUNING

TSB DARI 235 TURUN KE 117